lördag 2 januari 2010

Snö o kyla

Så då har vi varit o kikat på ny-lyan. Bättre än jag minns var det. Vill flytta in nu - helst igår. Can't wait! :)

Sen blev det en sväng till K o käka pizza. Sen hem aningen senare än vad som vanligtvis är läggdags för lillgumman.

Denna snö..... fördelarna är att det ser jättemysigt ut ute. Och att den går att leka i. Och att den ljusar upp tillvaron.

Nackdelen är att jag fått gräva fram bilen varje dag nu senaste tiden pga att det kommit såna kopiösa mängder snö. Vilket tar tid. Jag vill inte få mer snö nu! Var hela vinterns snö tvunget att falla ner på en o samma gång, typ.?

Sen denna halka på vägarna.....Den orsakade en ofrivillig sväng av vägen för mej häromdan. Hualigen var ju snorhalt! Kom i 70km/h o pang av vägen in i snön. Då var det tur det var så mkt snö som dämpade smällen. Vi klarade oss helskinnade, men aningen chockad vart man ju. Och nu sitter jag o kör likt en pensionär längs vägarna. På helspänn o sakta sakta....

För vill man helst inte. Det ska ju vara smällkallt om det nu inte snöar. Så kallt så att jag knappt kan andas ibland känns det som.

Nä, lagomt mkt snö och lagom kyla tack. Med lagom kyla menar jag ett par minusgrader- inte mer än så. Så att Nellie kan vara ute o leka utan att man ska oroa sej för att hennes lilla näsa ska frysa till is o falla av.

På tal om hennes lilla näsa så lägger jag in en bild på henne ute i vintervädret:)
'Hej!'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar