söndag 24 maj 2009

Det underbaraste som finns

Det är så härligt att ha barn! Var bara tvungen att skriva det. Nellie har jag haft det lätt med; hon har aldrig varit allvarligt sjuk, inte grinat otröstligt i timmar utan är oftast glad o nöjd. Vilket gör mej så himla glad:) För det betyder ju att hon trivs med sin tillvaro och känner sej trygg.

Enda kruxet är att hon vaknar oftast på nätterna, o jag ligger ju å sover med ett öga öppet hela tiden känns det som. Ibland kan hon gnälla lite, men somna om direkt. Men så fort jag hör det minsta lilla gnäll så är jag klarvaken. Så ligger jag å lyssnar spänt på om hon ska somna om eller om jag ska springa dit å ge henne nappen. Jag skulle behöva ta igen en massa sömn egentligen....men tyvärr finns det ju roligare saker att göra än att sova, så det blir alltid sena kvällar för min del...


Nu har föressten Nellie blivit så rörlig så det gäller att vara med HELA tiden. 8 månader har hon hunnit bli -det lilla livet :) Hon kryper inte än, men det dröjer nog inte länge till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar