onsdag 21 oktober 2009

Vardan

Var på middag med Poledance tjejerna ikväll på Muskan. Proppmätt o trött är jag nyss hemkommen. Trevligt iaf. Sätter lite guldkant på vardan:) Få göra sej lite fin för en gångs skull åxå.
På tal om fin...
När jag bara är hemma så ser jag ut som , ja jag vet inte vad. Vissa kanske inte skulle känna igen mej. Som en trött småbarnsmor! Håret uppsatt i en knut - alternativt utsläppt o risigt. Kläderna jag bär är de som låg närmast tillhands då jag gick upp. Osminkad o otvättad. Glåmig å blek. Ev smink kvar i fejjan från dan innan eftersom jag inte orkade tvätta av ansiktet då. Haha ja, långt ifrån den sminkade å tillpiffade tjej som strosar på stan ibland! :P Men vadå - behöver jag inte gå utanför dörren så gör det inget.
Ibland måste jag ju iof göra det dessa hemma-dagar. Nämligen då jag har tvättstugan..... usch...jobbiga dagar... då går jag ut och går med extra snabba steg genom hela gården, till stugan å hoppas innerligt ingen ser mej som den luffare jag ser ut att vara. Ingen vardags-glamour här inte! Ibland anstränger jag mej visserligen lite grann när jag ska till tvättstugan. Då brukar jag sätta upp håret. Ser lite mer ordentligt ut. Känner mej inte lika "luffar-aktig" :P
Det är skillnad nu åxå att "göra sej iordning" än tiden då jag inte hade barn. Förr hade jag tid på mej att fixa smink och hår och kläder. Idag är det bara att "rädda situationen" som gäller. Förr gjorde jag mej fin. Idag fixar jag så jag inte ser förjävlig ut. Lite smink snabbt på. Håret? Inte en chans att jag har tid med det! Fläta eller knut är det som gäller. Mössa på vintern. Kläder var det evigheter sen jag köpte nya så det går ganska snabbt det med nuförtin att bestämma. Ja vad ska man säga? Det är det definitivt värt med en sån underbar dotter som min!

Bus i blick!

Den slitna mamman :P

2 kommentarer:

  1. Ha ha! Du har åldern med dig, Bea, så du ser inte gammal och sliten ut som en annan. Du skulle se MIG när jag har mina hemmadagar. Eller vänta nu, det har du ju gjort. Jag bryr mig inte ens om det kommer folk. Så lågt har jag sjunkit! ;)

    SvaraRadera
  2. Haha nämen du ser verkligen inte gammal och sliten ut! (Bilden på mej var inte från en av de sämre dagarna:P Såna bilder lägger jag inte ut:P)

    SvaraRadera