söndag 29 mars 2009

Inrökt i Uppsala

Så var man hemma från lilla minisemestern i Uppsala! Den lilla släng av magsjuka jag kände av i fredags försvann turligt nog. Men mådde nog inte riktigt hundra under hela fredan...

Det var alltså jag, Lotta, Anders, Helen o Christian(Nellies pappa) som åkte. Nellie fick vara hos farmor :) Första gången jag var barnledig en hel helg!
Anders o Lotta är ju gamla Uppsala-bor, så alltså bodde vi hos deras föräldrar. Men jag såg inte röken av Lotta o c.o - eftersom jag, Christian o Anders bodde hos Anders mamma. Resten hos Lottas. Perfekt:) Anders mamma bodde nämligen på gångavstånd från stan så det var bara att ställa bilen på parkeringen å låta den stå där sen:)
Fick en mindre chock när jag upptäckte att hans kära mor rökte inomhus (!). Är så ovanligt att nån gör det nuförtiden. Nu menar jag inte under fläkten utan det röktes öppet i hela lägenheten. Jaa det var inte lätt för en icke rökare bland 3 rökare alltså :S Men de var lite snälla mot mej o höll rökandet till vardagsrummet o med öppet fönster. Men nog läre jag tvätta alla kläder nu när jag är hemma igen!
Kände mej iallafall som hemma hos Anders mamma. Hon var så trevlig och generös (både med mat o alkohol ;P ) och jag var såå välkommen igen! Sånt gör mej glad :)

Uppsala för övrigt är en väldigt trevlig stad tycker jag. På fredan träffade vi Anders dotter och gick å käkade på ett ställe kallat "Dragon Palace" som hade thai - och sushi-buffé! Jag som alltid velat gå på Sushi-buffé! :D Det var super. Vissa tyckte dessutom det var trevligt att öppna både en och 2 öl....så det blev även lite festande under fredagskvällen ;P Iallafall jag o Christian tog oss en liten pub-runda. Han ville visa ett gammalt stam-hak innan vi begav oss hem igen till Anders mamma :)

På lördan blev det shopping och en dejt med min gamla goda vän Victoria som numera bor i stan å pluggar. Riktigt roligt var det att träffa henne å snacka lite skit:) Bestämde oss för att ses igen snarast. Shopping å shopping föressten - hann väl inte såå mycket med tanke på att det var så skönt att sova ut på lördagsmorgonen (barnledig å allt;) ) så vi kom inte iväg förrän 3-4-tin haha! Å stan stänger kl.5 där på lördagar....men nåt litet hann jag iaf köpa :P Sen blev det lite festande o Robinson-tittande på lördagskvällen :)

Men jag hade minsann bestämt mej för att shoppa ordentligt! Så vi kom iväg i acceptabel tid på söndan å hann kika runt lite. Jag fick lite bakis-Sushi sug, så tog med Christian till "Dragon Palace" igen å lunchade lite :)
Fördelen med stora städer är ju att det är ÖPPET på söndagar :D Det är verkligen skillnad till Söderhamn det! Där det är totaldött på söndagar samt vardagar efter kl. 18.00...

Tack o Hej Uppsala för denna gång! Det blir säkerligen fler gånger. Har iallafall i det stora hela varit en riktigt trevlig mini-semester! :D

Roligt att träffa lilla Nellie igen - har verkligen saknat henne! Nu sover hon sött i sin säng o det ska jag snart göra åxå... så Godnatt!

1 kommentar:

  1. Ja fy fan för röka inomhus!

    Skönt att komma bort och bara vara och göra som man vill =)de behöver man när man har barn.

    SvaraRadera