torsdag 23 april 2009

Plötsligt händer det...

Skönt väder idag! :)
Var iväg å storhandlade (äntligen!). Vanligtvis brukar jag göra det på E-center, men eftersom jag hade mormor med mej så fick det istället bli på Hemköp. Mormor är ju stamkund där, o jag tänkte att äh! -det spelar väl ingen roll egentligen.
Efter denna stora bedrift så bestämde jag mej för att gå ner på stan å ta en fika med Elin o co.... men hittade inte plånboken... typiskt! Letade igenom hela lägenheten med mobilen i högsta hugg! Ringde ner till Hemköp men naturligtvis var det ingen som lämnat in en plånbok. Satte Nellie i vagnen o gick till parkeringen å letade igenom bilen....ingenting där heller....upp igen o letade igenom lägenheten en gång till för säkerhets skull...men näe....så ner till parkeringen igen å leta igenom bilen - grundligt. Ingen plånka. Upp till lägenheten igen - leta lite till. Sen hämta pengar å pass å gick ner på stan....vid detta laget var jag ganska svettig! Å Nellie ganska irriterad... På vägen ner till stan lugnade jag ner mej litegranna. Efter att ha ringt å spärrat alla kort o polisanmält osv... Om jag ska se nåt positivt med detta så kan det ju vara att nu kan jag se mej om efter en ny snygg plånbok! Alltid nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar