lördag 5 december 2009

Dags att tänka till!

Nä nu får det vara nog!
Nu tänker jag bara köpa ekologiskt kött i fortsättningen iallafall. Det är ju groteskt hur djuren behandlas -grisarna,korna,hönsen... Visst, detta är väl inget nytt egentligen, tur de tar upp sånt här i media så att folk förstår. Jag är glad att jag sett de vidriga inslagen så att jag kan ta rätt beslut i framtiden.
Vill man stödja djurmisshandel? Vill man äta kött från grisar som vanvårdas och som är så hungriga att de äter från andra döda grisar som ligger o ruttnar tillsammans bland de levande? Bara som ett exempel.
Nej tack. Jag äter hellre kött från djur som varit välmående och friska. Att det kostar nån krona extra med ekologiskt är det f*n värt!
Jag tänker inte gå in på detta mer nu, jag var bara tvungen att skriva ett kort inlägg om detta då jag tycker det är fruktansvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar