tisdag 15 december 2009

Wiee! Snö:)

Ja så tänkte jag när jag tittade ut genom fönstren imorse. Mindre "wiee" blev det när det var dags att gräva fram bilen...


Vi har ju en förbannat lång sträcka från ytterdörren till parkeringen (ska bli såå skönt att slippa den när vi flyttat!) men imorse kunde jag ta Nellie i pulkan den biten o det var ju väldans kul tyckte hon. Totalt oplogat som det är här utanför.

Tyvärr har hon inte så bra balans än och snömängden var så ojämn...så hon välte rätt o slätt rakt ner i snön ett par gånger. Stackarn! Snö fulla ansiktet. Klart det måste varit obehagligt, men inte så farligt. Var väl så spännande med snön så det fanns inte tid med gnäll :)


Kom fram till dagis ca 40 min sent (hamna bakom nån traktor o körde ca 10km/tim heela vägen. men man ska ju ta det lugnt i detta väglag) och var mkt barn ute på gården. Va roligt dom måste ha det nu småpluttarna! :) Vart ju inga tårar denna gång vid dagislämningen heller kan jag tillägga :)



Såhär såg det ut utanför min balkongdörr imorse. Mysigt värre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar