onsdag 23 december 2009

Godmorgon

Nu känns det faktiskt som att jag är vaken skit-tidigt! :O Men det är nog för att 1. Nellie fortfarande sover och 2. Det är mörkt ute.

Igår iallafall gick då mobilen varm kan jag lova! En god vän ringde som avslutning efter 2 tidigare låånga samtal- å vi pratade läänge. Blir så när man inte hörts på ett tag :)

Fick i övrigt inte spec mkt gjort igår. Granen är ju klädd iaf. Men blev ingen promenad till stan då det ju var så jäkla kallt (-15) och Nellie är fortfarande snuvig.

Idag däremot blir det julshopping.

Tjaa vet inte riktigt mer vad jag ska skriva. Idag är det dan före dopparedan. Jippie! Eller?..

Jo jag gillar julen, det gör jag verkligen. Och då menar jag inte julklapps-stressen -utan jag gillar alla mysiga julpyntningar som lyser upp i mörkret, julmusik på stan, julpyntade hem och affärer, ljus överallt och en massa snö på det. Stämningen. Och julmaten sen :)

Måste bara tillägga att Nellie har börjat med en ny grej nu, nämligen att klättra upp på stolar. Vilket inneburit ett par rejäla smällar då hon åxå ramlat ner :/ Så nu är det bara att komma ihåg att skjuta in stolarna på sin plats för att förhindra fler olyckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar