måndag 15 mars 2010

Vissa saker får man helt enkelt hålla för sej själv.

Som en släkting skrev i sin blogg nyligen- att hon känner att hon inte kan skriva som hon vill riktigt pga att hon kanske inte vill hela världen ska veta allting. Typ. Så hon har startat en låst blogg som vissa exlusiva personer får följa ;)

Jag känner lite likadant. Jag har så mycket tankar o funderingar, känslor o smått o gott som jag absolut inte vill alla ska veta. Därför skriver jag inte allting utan håller mej mest till vardagliga saker om man kan kalla det så. Men jag tycker ju verkligen om att skriva, så egentligen vill jag ju skriva även om allt detta.
Så vad gör man? Börjar skriva dagbok kanske? Nää det känns ju verkligen 1800-tal nu. Drygt o skriva för hand dessutom. Nä, vem vet jag kanske bara skriver ner allt sånt på ett dokument o sparar på datorn. Bara helt enkelt? Well se.

På tal om melodifestivalen...igår råkade jag knappa in på en repris- så nu har jag ju faktiskt sett den! MEN,...jag tänkte vad är detta? Har ju hört alla låtar redan på radio typ tusen gånger? Tycker det är lite fel då det kanske påverkar folkets röster, då vissa antagligen lessnat på vissa låtar som en viss radiokanal tjaaaatar ut...Annat var det förr då det var EN melodifestival (inte en massa del-finaler hit o dit) och det var första gången man hörde låtarna. O vinnaren....måste ju säga att nja...kanske lite vek låt för att ta Eurovision med storm. Tycker jag. Jaja.

Dagen idag: SOL ute helt underbart, Nellie på dagis o jag har plattat mitt nyklippta hår (sååå tacksamt att platta när det inte är slitet längre:)) o tagit hand om disken. Annars är det väl inte mycket smaskigheter jag kan dela med mej av ;) (för er som nu är ute efter sånt). Som sagt vissa saker får man helt enkelt hålla för sej själv... ;)

Over and out

2 kommentarer:

  1. Ja, fördelen med en låst blogg är ju att du får skriva av dig och samtidigt ha en utvald skara personer som kan ge feed back. Klart man kan prata av sig med kompisar och så, men oftast är det ju lättast att lätta på hjärtat i skrift. Om du inte är alltför fäst vid blogspot är wordpress.com ett alternativ. Där kan man låsa enstaka inlägg, så man behöver inte tjafsa med två bloggar som jag gör. ;)

    SvaraRadera
  2. Okej tack för tipset =) Ska tänka på saken. Wordpress.com tyckte jag lät som ett bra alternativ.

    SvaraRadera