onsdag 22 juli 2009

back in the days...

Det blev inte grillat, det blev stekt. Men det gick lika bra det:)

Nu sitter jag i sängen med datorn i knät - myspysigt! Mycket bekvämare än soffan faktiskt. Har man bärbar så ska man väl utnyttja det :) (tills batteriet tar slut)...

Imorn ska jag upp och jobba. Klockan 07.00 närmare bestämt. Jag hoppas på sol! Inte för att jag ska jobba utomhus, men det är ju mycket lättare att komma upp på mornarna om solen skiner. Det lilla jobb jag ska göra tar ca 2 timmar. Lagomt! Nellie är hos sin mormor eftersom hon absolut inte är vaken så tidigt jag ska upp, kanske hon t om sover när jag är klar? Man vet aldrig med den lilla sjusovarn! :P

Hmmm hur känner jag då inför att jobba? Jaa faktiskt både och. Det är ju så pass kort tid så det är ju ingenting, men ändå. Var längesen jag jobbade. Drygt att gå upp tidigt. Jag har ju verkligen vant mej av med det!
Jag jobbade på posten ett tag förut när jag bodde i sthlm. Gick upp halv 5 om mornarna. Det var tider det! Ett tag cyklade jag till jobbet genom stan - det tog ca 50 minuter. Från bagarmossen(söder om söder) till Gärdet(övre östermalm). 50 min dit, 50 min hem. Jag har väl aldrig haft så bra kondis som då! Van blev jag åxå vid att gå upp så omänskligt tidigt varje dag - i regn o rusk, snöstorm o gassande sol. Posten måste fram! Cyklandes med den där tunga postcykeln runt hela östermalm. haha! Jaa inte f'n var det lätt! Men det var där jag jobbade mesta tiden jag bodde i sthlm. (Har haft en jäkla massa andra jobb men det orkar jag inte ta upp nu.) :)
Ibland kan jag nästan sakna gamla posten-tiden, trots allt. Finns så mycket tokiga historier att berätta så ojojoj! Jag saknar naturligtvis inte jobbet som så - utan allt runtomkring; personalen, festerna, tokerierna, intrigerna ja - allt sånt. Gamla goda tider haha!
Försökte leta upp nån gammal bild på mej själv från "Posten-tiden" men har ju tyärr blivit av med så många gamla bilder :( Så det fick bli en annan bild istället. Typ 3 år gammal.

2 kommentarer: