söndag 19 juli 2009

En kväll med brudarna.

Igårkväll åkte jag till en vän på skytten. Där satt vi och diskuterade allt från ögonbryn till killar. Jag gjorde groggar på sprit och Fun-light. Helt okej faktiskt!
Vi dansar på denna bild, ifall det nu inte märks.

Sen vare full ös - medvetslös! Näärå, absolut inte. Vi blev hämtade av privatchaufför och styrde kosen till Stenö. Där vi satt och umgicks o lyssnade på bandet som spelade. Jag köpte pommes frites o en Trocadero. Sen krockade jag med en person så att min bricka -och allt på den -flög åt h*vete. Detta hände naturligtvis mitt framför scenen. Så att ingen skulle missa det såklart. Jag flydde fältet så fort det bara gick o bad polarn gå å köpa nya pommes åt mej. Eftersom jag fick för mej att hela stenö skrattade i hemlighet åt mej. Herregud.....

Lite senare och lite mer alkoholpåverkad satt jag å smådiggade musiken. Bytte ett par ord med en gammal bekant. Blängde surt på ett par otrevliga gamla kärringar. Som påstod att min käre väns hund absoluuut inte skulle vara där. Å att ägarn hade högklackat på sej var ju bara skandal! Hur kan man gå ut o rasta en hund i högklackat? Ja det ni!

Vi kände oss lite smått frusna så Emmsan ringde sin privatchaufför å så blev det rally in till stan. (Riktigt roligt att åka i en rejäl bil ibland! Med en sjujäkla motor! ) Kvällen fortsatte på krogen. Och nu har jag inte tid att sitta här mer så historien tar stopp här. Ni får väl fantisera resten :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar