fredag 10 juli 2009

Rutiner rutiner...

Har väl inte hänt så mycket idag förutom att jag fått agera personlig chaufför ett par gånger. Vart å fikat hela gänget åxå hos en tjejkompis jag inte sett på länge. Kul :) Hennes 3-åring och Nellie lekte lite. Nellie blir ju så glad av andra barn :) Sen är hon inte så blyg heller (än så länge) och det underlättar ju.
Lillgumman somnade i bilen på väg hem. Så jag la henne i hennes säng....åsså vaknade hon efter ca 10 min. Klockan var runt 3 å hon har inte sovit nånting sen imorse? Så jag provade ge henne mat men det gick ju inge vidare eftersom hon var trött fortfarande. Så satt med henne i famnen tills hon somnade. La henne i sängen. Hon vaknar. Gaah!!! Vet inte varför hon lagt till med den (o)vanan att vakna så fort jag lägger henne ifrån mej? Det har ju gått så bra förut. Blir jobbigt när hennes dygnsrytm blir förstörd. Både jag och hon blir irriterad... Vanligtvis sover hon alltså 2 gånger per dag. Runt lunch och på eftermiddan en sväng. Ja ni som är föräldrar vet vad jag pratar om. När det inte sovs när det ska sovas... :S
Äh nu får jag försöka koppla bort det och tänka på nåt trevligare. Ikväll t ex. Då blire mys framför en film. Det står även grillning på schemat om det inte börjar spöregna förstås. Jag och en till ;) Brorsan lyser ju fortfarande med sin frånvaro. Men det är skönt åxå att inte ha fullt hus för jämnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar