torsdag 2 juli 2009

Karma å sånt.

Sommar, sol, tryckande värme.....jag vill bara till stranden! Bada.

Idag har jag tvättat så svetten lackat! Å gått barnvagnspromenad....åh varmt! Jobbigt! Det är inte bara skönt med sol... men det är klart man alltid ska klaga på nånting?
Jag blir helt matt av värmen. Ändå känner jag stressen att vara ute i solen så mycket som möjligt. För vem vet? Det är kanske sista dan solen skiner denna sommar? Hmm....ja livet ska inte alltid va lätt!


På tal om livet, har tänkt på det här med karma å sånt. Liv efter detta och innan detta tror jag på. Själavandring eller vad man ska kalla't?
En gång då jag blev spådd fick jag veta att i mitt tidigare liv hade jag varit en rik hustru. Jag och min man hade överflöd med pengar och var högt uppsatta personer. Intressant... Om det stämmer så är det därför som jag numera är så slarvig med pengar tydligen och att jag fått detta liv till att lära mej ta hand om pengar. Jaa det vette tusan om jag nånsin kommer lära mej det haha! Har alltid köpt det jag vill ha - kosta vad det kosta vill. Levt efter mottot; "den som spar han har, fast ganska tråkigt."

Fast visst, smakar det så kostar det! Jag har dragit på mej en massa skulder! På avbetalningar å skit. Men nu är jag fri från dom :) vilket jag är otroligt glad över. Betalade av rubbet efter lägenhetsförsäljningen förra året. Ja, bara jag är skuldfri så är jag glad. Mer än så behövs inte just nu :)


Ödet tror jag åxå på, att allt som sker har en mening. När dåliga saker händer så vill jag gärna tro på ödet... Sen händer nåt bra i livet, jag har flyt med saker o ting. Jamen efter regn kommer solsken! :) Så är det bara. Jag vet att jag är en människa med positiv livssyn, kan det bero på alla mina motgångar i livet? Vem vet. Jag är glad att jag inte deppar ihop av minsta lilla iallafall.


~Don't worry, be happy~





Jaja nog om det. Jag ska åka bort ett litet tag. Vart är en hemlis. Skönt att komma iväg lite bara. Få ett litet break.



Just idag är jag stark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar