måndag 20 juli 2009

Varför är det så fint att vara morgonpigg? Det är ju kvällarna som är trevligast.

Vaknade med tuppen idag. Runt 5-tiden sådär. Kanske inte riktigt det som var meningen när jag la mej vid halv 10 igårkväll. Meningen var att det skulle bli en ny vana att lägga sej i tid, för att vara någorlunda pigg på morgnarna. Och med morgon menas typ 7-8-tiden. INTE 05.00. Känner mej inte ett dugg pigg heller. Skulle vilja ligga i sängen hela dan. Med tv:n på och bara mysa! Vad ska man annars göra en regnig dag?

Egentligen är det ju såna här dagar man ska städa. Men städ-lust får jag mest när solen är framme. Jag vet att många är likadana. Undrar varför? Soliga dagar ska man väl åka till stranden eller åtminstone vara utomhus och ta vara på dagen? Men man vill städa?
Jag blir alltid lättare till mods av solen, får mer lust att göra saker. Känner mej gladare och piggare. Så det har väl med det att göra. Man orkar mer. För just nu känns det som att jag inte orkar nåt alls. Grått ute, grått inne -grått i sinne. Uscha!


Nellie sover fortfarande. Hon la sej vid 8-tiden igår och hon brukar sova till 8 iallafall. Så snart får jag att göra! Hon har varit i Morviken i helgen. Kom hem igår eftermiddag. Alltid lika roligt när hon kommer hem o är så glad av att se en så hon vet inte vart hon ska ta vägen. Hon bara skiner hela hon. Jag blir så glad av henne :)

Blivande datanörd?

En liten utflykt har jag inplanerad idag iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar