onsdag 18 november 2009

Hemma igen då.

Så var man hemkommen från Gävle.
Vi sov hos syrran som för tillfället bor i sin pojkväns otroligt shyssta lya mitt i centrala Gävle :) Shysst=bastu i badrummet, öppen planlösning med köks-ö, spottar med dimmers i hela lgh, snygga möbler m.m. Kanonfint! Vi myste o såg på Desperate housewifes.


Idag tog vi en liten sväng på stan innan vi åkte hem. Var in på HM bl a. Det första jag ser är precis en sån där lång mysig kofta jag vill ha. Det andra jag ser är priset: 699kr. På HM??? Det kan ju inte kosta 699 spänn för en stickad kofta på HM! Nä. Jag hade lite svårt att smälta det där faktiskt.


Iallafall tog vi X-tåg jag o Nellie. Kändes som en mindre evighet sen jag åkte tåg överhuvudtaget men det var huur sköönt som helst. Att slippa köra!


Mitt trevliga fikabesök ikväll blev inställt pga misstänkt svininfluensa. Har inte sett henne på länge men får alltså snällt vänta då tills hon -och alla omkring henne- är friska o krya igen. Här tas minsann inga risker.


Tände lite ljus här hemma o försökte få lite myskänsla. Får väl sitta å meditera eller nåt. Kan va bra det med. Skulle behövas nu faktiskt. Jag behöver göra ett litet uppryck. Känner mej lite opepp, men sånt är livet ibland. Lite varm glögg på det så :)
Här behövs ingen barnstol inte! Nellie 'vuxensitter' så fint o äter frukost i finfina lägenheten:)

Tänk vad lite levande ljus kan göra:)

1 kommentar:

  1. Ååå vad mysigt att du fick komma bort lite, det är du värd ;) Å ta en lite glögg för mig med!

    SvaraRadera