tisdag 24 november 2009

Sweet dreams...

Måste bara berätta om min natt...

La mej i godan ro och i godan tid. Tänkte jag skulle få min skönhetssömn. Men det kunde jag glömma!

Vid 3-4 tiden på natten vaknade jag av att det knackade så ihärdigt. Nånstans? Det fortsatte tills jag var helt yrvaken. Funderade om någon varit å knackat på dörren. Men saken var den att knackningarna kommit från SOVRUMMET..... Hum...kan säga att min hjärna arbetade ganska febrilt att komma på logiska förklaringar.
Var det kanske grannen som fört liv? Ovanpå alltså. Kanske de knackat hårt med något kvastskaft på sitt golv så det låtit ner till mej o väckt mej? Ja jo men så var det nog. Klart det var grannarna. För inte tusan har nån stått å knackat på mitt sovrumsfönster. Varför skulle nån göra det?

Bestämde mej för att inte alls tänka ut någon förklaring. Tände istället alla lampor i sovrummet, gick o kollade till Nellie som sov sött, o la mej för att försöka somna om. Lyssnade till absolut varenda ljud i lägenheten. Nä det gick inte att sova. Tänkte ska jag hämta Nellie kanske? Så slipper jag ligga här själv? Nä tänkte jag sen- vill inte störa henne i onödan. Åh va fjantig man kan vara då! Loggade in på Facebook via mobilen för å få annat att tänka på en stund. Efter det tog det väl en timme eller så innan jag slumrade in i en ytlig sömn.

Jag är ganska glad att jag ska sova hos syrran i gävle inatt.
Även fast jag kommit övermin mörkerrädsla ganska bra med åren, så var detta anledning nog att sova med en nattlampa tänd en tid framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar