torsdag 5 november 2009

Mardröms-färd!

VARFÖR ska jag envisas med att köra när jag kan ta tåg?? Hemfärden från Gävle nu på eftermiddan var fruktansvärd. Verkligen fruktansvärd! Jag som i vanliga fall avskyr mörkerkörning. Och nu var det inte bara mörkt, utan snöblandat regn åxå, samt snömodd på E4an. Såg inte ett skit. Typ.

Inte mindre än 2 långtradare körde om mej eftersom jag låg o puttrade bakom en bil som körde 60km/tim. Att bli omkörd av en långtradare i mörker, snömodd o snörusk, ja det är minst sagt läskigt. Jag tänkte bara att nu åker jag i diket. Började göra upp en plan på hur jag skulle bete mej o vart jag skulle ringa när jag väl satt fast i diket. Tack o lov klarade jag mej.

Efter dessa omkörningar insåg jag att det absolut inte kändes säkert att ligga å puttra bakom denna bil (var rädd för fler långtradare som skulle köra om o meja ner mej i diket), så jag bestämde mej för att köra om. Bara det var en mardröm......snömodd så bilen liksom småsladdade hit o dit - innan jag äntligen kom om o kunde fortsätta färden hem i ca 80km/tim istället för 60. Puh!

När jag trodde det värsta var över då började det toksnöa. Vilket de som kör bil vet om att hel-lyse+ snöstorm= noll sikt. Bländade jag av -ja då var det kolsvart. Alternativt mötande bilar som bländade mej så jag i vilket fall inte såg ett skit.

Jaja hem kom jag iallafall. Totalt stel i nacken av att ha setat tokspänd framför ratten i ca en timme. Suck! Tåg nästa gång. Helt klart. Definitivt!

1 kommentar:

  1. Jag var oxå ute och körde på e4:an igår...usch säger jag bara! Förstår din känsla. Jag körde av i axmar och körde bakvägen eftersom vi endå skulle till Ljusne. Där var det inte så mycket trafik och jag kunde ligga i 60-70 km som tur var blev det bättre väglag närmare Söderhamn. Tur att du/ni kom hem helskinad! Kram Kockan

    SvaraRadera