tisdag 6 april 2010

Barnmorske-besök igen

Hos barnmorskan idag konstaterades att jag gått upp ca 8 kg totalt. Att magen växer som den ska och alla värden är bra. Skönt!
Den lilla gör sej verkligen till känna därinne! Små sparkar har blivit till mer eller mindre hårda buffar och jag märker tydligt att den har det trångt därinne. Gör ont ibland då det känns som att den lilla vill sträcka ut en fot eller liknande genom huden! Jodå nog närmar det sej, v.32 nu. Av 40. Om ens det? Man vet aldrig vad som händer :) Ca 2 månader kvar kan man åxå säga :)
Dax att förbereda lite kanske? Har en spjälsäng...hm...ja det var väl allt? Ja vagn är fixad åxå. Kläder är svårt, är det en flicka har jag ju allt klart ;) Men är det en pojk vill jag ju ha lite nya coola pojkkläder. (Ja jag vill säkert ha nytt även om det är en tjej, alltid kul med nytt såklart.) Om jag ändå visste vad det blir skulle det förenkla förberedelserna ;) UL nästa vecka igen. Kanske de kan se nåt då vad könet blir? Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar