fredag 23 april 2010

Dessa förvärkar...

Puh! Vilken dag... Började med Mariagårdsbesök för mej o Nellie. Promenad ner på stan. Gick hur bra som helst (dvs jag kunde promenera obehindrat.) Väl där fick jag höra 'vilken liten mage!' som vanligt :P Själv tycker jag ju den växt mycket på sista tiden, alldeles rund! Tycker nog den är lite mer rund än när jag gick m Nellie.

Sedan lunch på Waynes tillsammans med moster min o mina små kusiner. Gott som tusan med toast! :) Och Nellie åt en portion plättar med en massa grädde o sylt :)
På hemvägen somnade lilltösen. Vilket nog var lika bra eftersom det tog en mindre evighet för mej att gå hem. Magen ville inte jag skulle gå alls. Den var stenhård av så kallade förvärkar o det tryckte o ilade o jag tänkte där ett tag att snart föder jag i förtid! Visst hade jag svårt att promenera i slutet när jag gick med Nellie pga sammandragningar, men denna gång är det värre. Det är som att bebisen trycker på vissa nerver så det är otroligt obehagligt ibland. Frågade barnmorskan om detta som sa att det var helt normalt som omföderska att känna detta mer. Jaha hm ja inte direkt till nån tröst...

Dagen fortsatte iaf som chaufför åt mormor o morbror som skulle handla. Själv skulle jag eg åxå passa på att storhandla men magen sa 'nej nu j'vlar måste du vila'. så det var bara att lyda magen. Får ta handlingen kanske nu i helgen medan Nellie är med pappsen.

Nu har Nellie stuckit iväg med farmor, farbror o far sin :) Hon var verkligen jätteglad o exalterad. Skönt nu får mamma vila :)

Soligt o fint på väg ner på stan :)

2 kommentarer:

  1. Ja, kommentarer om ens utseende överhuvudtaget när man är gravid är ju ganska tröttsamt i längden. Fast jag tror nog att många upplever din mage som liten för att du fortfarande är smal i övrigt. Man blir lite lurad av det. ;) Sväller man i övriga kroppsdelar så ser man ju större ut liksom.

    Jag läste att man oftast får kraftigare sammandragningar med tvåan. Varför vet jag inte, men jag vet precis hur drygt det är. Inte alltid man kan lyssna på kroppen heller när man har en liten hemma. Men nu börjar det närma sig slutet, så snart är du sammadragningsfri! Eller ja, snart och snart - så känns det väl inte för dig kanske. ;)

    SvaraRadera
  2. Jo får höra mycket men det är ju iof bättre än "oj vad stor du är!" till exempel :P Så är nöjd :)
    Jaa det känns faktiskt ganska snart :) Himla skönt! O lite pirrigt samtidigt :)

    SvaraRadera