måndag 26 april 2010

En inte så härlig vårpromenad...

På hemvägen från dagis idag höll jag på att svimma. Bokstavligt talat. Så nu är det definitivt slut med att promenera till -och från dagis resten av graviditeten.

Jag hade hunnit till Ringvägen. Kände mej så fruktansvärt trött o tänkte att nu måste jag sätta mej ner en stund. Så fick rasta på närmsta stentrappa. Efter en kort bits lunkande framåt började illamåendet o yrseln. Det svartnade för ögonen så jag satte mej ner igen på nästa trapp. Tänkte det att jag håller mej nära marken ifall jag tuppar av nu. Blir lixom inte så lång fallhöjd på det viset. Undra vad folk tänkte när de såg mej sittandes där med magen i vädret o verkade obekväm. Kanske trodde jag hade värkar? Undra vad jag själv skulle tro? Jaja nu ska man ju inte bry sej vad andra tycker. Ringde iaf Rune som kom på direkten o skjutsade hem mej. Vilken tur! Väl hemma var det sängläge som gällde. Kände mej alldeles matt.

Nu är jag lite piggare efter lite lunch som bestod av pizza från igår och vattenmelon som efterrätt :) Blir en lugn dag idag, Nellie ska vara med pappsen efter dagis. Enda ansträngningen jag ska göra är att slänga in en maskin tvätt.

2 kommentarer:

  1. Har du lågt blodtryck? Det låter så. Hoppas du slipper fler svimanfall i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Jo jag har ju det. Antar att jag fick ett blodtrycksfall. De kan tydligen komma bara sådär? Har hänt en gång förut under denna graviditet och då satt jag bara stilla o tog det lugnt. Så inget är säkert. Men är nog ändå bäst att inte överanstränga sig i framtiden.

    SvaraRadera