lördag 3 april 2010

Gravid i allra högsta grad!

Städar. Tar det dock lugnt...har ju inte samma ork o styrka i denna gravida kropp. Så det blir många vilopauser. Men jag har tid, Nellie är hos sin mormor, eller 'Mobbo' som hon säger. Så nu ska det bli skinande rent här är det tänkt. Förkyld som satan är jag fortfarande så det tar ju åxå ner städfarten lite.

Bebis
Det är inte långt kvar nu tills lilla bebisen kikar ut! 64 dagar till det utsatta datumet :) v.31.
En bekant frågade när vi var på Ikea för en vecka sen "Du är gravid, har du inte ont?" . "Ont hur menar du då?" svarade jag. För jag har inte ont. Jag vet inte om graviditet kanske är förknippat med smärta för många, men har inte varit för mej iallafall. Har ju iof sluppit de vanliga besvären åxå som halsbränna, foglossning, svullenhet, ja osv. (Nu är inte denna graviditet slut än så jag ska väl inte ropa 'hej....)
De gånger jag får ont är då jag städat hemmet- dammsugit o skurat o plockat m.m. Då känns det rejält efteråt i ryggslutet. Det är faktiskt skitjobbigt... men det är som sagt de (få) gångerna jag haft städ-dagar. Sen får jag ofta sammandragningar då jag tar promenader eller stressar. I övrigt -Nej jag har inte ont.

En till sak jag fick höra var att det ju inte syns på mej att jag är gravid- då måste man titta just på magen så ser man. Då skrattade jag lite o undra om folk har bilden av en gravid kvinna som fet o svettig eller vadå? Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller ej? För mej är ju detta att 'se gravid ut'. (Sen att jag ibland småvaggar fram när jag går det syns ju inte hela tiden :P )

Summan av kardemumman är att jag varken ser gravid ut eller känner av min graviditet. Hm...är jag då gravid ens? Haha nä men klart jag känner av graviditeten, helt klart. Jag har bara inte några speciella besvär av den. Och för mej ser jag väldigt gravid ut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar