torsdag 8 april 2010

Ett vakande öga..

Jaa dax att gå å lägga sej nudå... Har precis glott på 'Arn-Tempelriddaren'. Bara måste se 2an snaart :)

Lämnade lillgumman hos sin 'mobbo'. Var dock tvungen att vänta tills hon somnat för kvällen innan jag stack hem.

Detta går bara inte. Sen hennes senaste olycka ser jag bara mardröms-scenarion framför mej hur hon ramlar o slår sej på olika sätt. Detta är inte likt mej annars. Men nu har jag blivit så jävla nervös! Suck!... mamma fick försöka lugna mej lite med att prata om att små barn oftast klarar sej bättre vid olyckor eftersom de fortfarande är så mjuka i kroppen. Spänner sej inte som en annan om de snubblar/ramlar/slår sej osv. Sen berätta hon om hur mkt hon själv slagit sej i barndomen. T ex fick en stor spegel-kant rakt in i huvudet så det bara forsade blod,  å en massa andra saker. Så okej, jag får försöka slappna av o tänka att hon dör inte. Jag måste sluta tänka katastrof-tankar nu!

Jag tog iaf Nellie med mej idag i ny-vagnen o hälsade på en gammal granne med hennes 2 små :) En grabb som är lika gammal som Nellie o en tös på 8 veckor. Samt en hund :P   Det var trevligt!

Natti natti!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Detta med att barna slår sig och inte kunna slappna av det tror jag kommer med tiden. Men klart man blit lite virrig i mössan då dom kommer och bloden rinner och man inte vet vad dom gjort. Men samtidigt så kan man inte skydda dom hela tiden utan barn som får upptäcka blir inte så myfikna att pröva allt sedan.
    Men jag kan säga att du är nog inte mera orolig än andra.
    I somras så cyklade Albin då 4 år omkull på asfalten och slog ut sin vänstra framtand :(( och vi går fortfarande på besök för den skadade högra tanden. Han kom med en massa barn runt sig och bloden rann ur hela munnen. Som mamma blir man ju knä svag då det är så mycket blod så mina tonåringar och kusin Therese tog hand om Albin och då är Therese själv jollig med Jonathan men Albin kunde hon hjälpa och detta med munnar det är min värsta olycka tackvare 14 åringen som slog sig rejält 4 gånger i 3-6 års ålder sista gången var i scen trappan utanför Kapp Ahl han fick då en blek mamma och fullt med folk som hjälpte oss alla och då blev många blodiga. Ja olyckor händer och föräldrar blir uppjagade det är ju ens bästa så klart man blir klen. Ja jag har haft allt från detta till brutna nyckelben, hjärnskakning , brutna handleder, medvetslös pga av magsjuka så då inlagd på iva.
    Men ta du och slappna av du är fullkomligt normal Bea :))) Kram till er!

    SvaraRadera
  2. :))
    På nåt konstigt vis känns det bra att höra om andras olyckor. Jag blir lugnare av det. Att veta att sånt här händer hela tiden överallt. Men det är ju nånting nytt för just mej. Jag lär väl tyvärr vara med om en massa andra olyckor med barnen genom livet. Sen är ju vissa barn såna som råkar ut för precis allt! - medan andra är lugnare o får aldrig större skador (eller har mer tur kanske?).
    Kram

    SvaraRadera